Covid-19 i co dalej?

Covid-19 i co dalej?

Utworzono: 30-03-2020

Drodzy Rodzice!
W związku z zawieszeniem zajęć w szkołach i przedszkolach z powodu  epidemii w Polsce, chcemy Was wspomóc w realizacji niezbędnego minimum z Podstawy Programowej. Codziennie zamieszczamy na naszych grupach zamkniętych (Zuchy, Tropiciele i Mądre Sowy) zadania (oparte na przewodnikach metodycznych), ciekawe pomysły, filmiki lub prace plastyczne do wykonania w domu. Dziękujemy Państwu za każdy telefon, zdjęcia, filmy z realizacji tych zadań. Mamy świadomość tego, że te ćwiczenia wzbogacają umiejętności Waszych dzieci, a gdy już wrócimy do przedszkola, będziemy mogli od razu realizować następne zagadnienia, bez konieczności cofania się do poprzednich materiałów. Propozycje ,które Państwo otrzymują są indywidualnie dobrane do potrzeb naszych uczniów i przygotowane tak by cała rodzina mogła sie włączyć, dobrze przy tym bawić i nie nudzić w warunkach domowych.

 „Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu,"?
Bez pomocy rodziców we właściwym zaplanowaniu i zorganizowaniu dnia, dziecko szybko się zniechęci, gdyż nie poradzi sobie z organizacją czasu. Bardzo ważne jest zapewnienie skromnego, ale stałego kącika pracy, gdzie bez problemu będzie mogło rozłożyć przybory do wykonywania zadań i książeczki. Należy od początku przyzwyczaić dziecko do uczenia się w pewnych, stałych godzinach, w czasie gdy w mieszkaniu panuje spokój i cisza.


Jak rodzice mogą pomóc dzieciom w nauce/ zajęciach? Oto kilka zasad:


1. Przed przystąpieniem do wykonywania zadania dziecko powinno uporządkować swoje miejsce pracy i przygotować potrzebne pomoce i przybory.


2. Wspieraj, a nie wyręczaj. Rodzice często za bardzo się angażują. Myślą, że w ten sposób pomagają dziecku, ale brną w ślepą uliczkę, bo dzieciom coraz mniej zależy na ćwiczeniach, wtedy oczekują gotowej odpowiedzi od rodzica. Takie postępowanie z jednej strony „rozleniwia”, zdejmuje z dziecka wszelką odpowiedzialność, ale też jest niewerbalnym komunikatem „nie dasz sobie rady, jesteś kiepski, to cię przerasta”. Zamiast podawać gotową odpowiedz, można poprowadzić rozmowę w stronę ciekawych pytań-poleceń „A jak Ty byś to zrobił?”, „Pokaż mi jak umiesz wycinać nożyczkami”, „A jak myślisz...?”.


3. Mądrze motywuj. Motywacja odgrywa duża role. Jest siłą pobudzająca do nauki, zdobywania wiedzy, rozszerzania zainteresowań.  Złotym środkiem jest drobna nagroda, np. w postaci uznania rodziców, pochwały. Dziecko będzie miało poczucie, że rodzice interesują się jego życiem. Chwaląc dziecko stosujmy tak zwana pochwałę opisowa tzn. nie mówmy wprost: jesteś grzeczny, jesteś mądry, bo taka pochwała wprawia w zakłopotanie. Spowodujmy, by dziecko tak samo pomyślało o sobie mówiąc, co widzimy, co czujemy. Możemy powiedzieć: „widzę, że sam wykonałeś zadanie, nic nie musiałam Ci pomagać, dobra robota!”.


4. Nie pozwól dziecku, by źle mówiło o sobie.


5. Gdy dziecko źle mówi o sobie: „jestem głupi”, „nie dam rady”, „i tak mi się nie uda”. Są to głosy, które są wrogami sukcesu. Zastanówmy się skąd się to bierze. Czasem nieświadomie nadajemy dziecku etykietkę i tak o nim myślimy: „ten jest zdolny, ten powolny, ten zapominalski”. Sprawiamy, że dziecko tak zaczyna myśleć o sobie. A przecież każde dziecko może być postrzegane jako osoba o wielorakich cechach: raz nieśmiała, raz hałaśliwa, raz powolna i zamyślona, a raz szybka i zdecydowana, ale nigdy niejednakowa, zawsze mająca szanse rozwoju.
Jak uwolnić dziecko z przypisanej mu roli?
- poszukać sposobu zaprezentowania dziecku innego obrazu jego osoby,
- stworzyć sytuacje, w której dziecko może zobaczyć siebie w innym świetle,
- pozwolić dziecku usłyszeć, jak mówimy o nim cos pozytywnego,
- przypomnieć dziecku jakieś poprzednie osiągnięcia.
W jaki sposób możemy wspierać dziecko słownie?
To rzeczywiście wspaniała praca…
Wychodzi ci to znacznie lepiej.
Rzeczywiście, dałaś z siebie wszystko.
Jestem dumna z tego jak dziś pracujesz.
Wygląda na to, że to będzie wspaniałe.
Jestem ci wdzięczny za twoją pomoc.
Jesteś bardzo pomysłowa.
Sprawiłaś mi wielką przyjemność.


Jak wybrać dobre treści dla dziecka w czasach kwarantanny ? Serdecznie polecamy autorski program pt. "Edukacyjne bajki dla dzieci w trakcie kwarantanny " Pani Katarzyny Malankowskiej nauczycielki z talentem aktorskim, która na co dzień pracuje w Przedszkolu Integracyjnym "Jesteśmy Razem". http://minawetp.pl/wszystkie-artykuly/radosna-pani-wiosna/

https://www.youtube.com/channel/UC-Ul9bFhykwmL8UBbjkPXMg

Numer telefonu do Pani dyrektor -  509069926   lub  573351203

Adres e-mail przedszkola : jestesmyrazemlebork [AT] wp [DOT] pl

Covid-19 i co dalej?
Covid-19 i co dalej?

Przejdź do góry strony