Terapia Indywidualna
TERAPIA INDYWIDUALNA - mgr Magdalena Treder
Terapia indywidualna adresowana jest do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w celu stworzenia im możliwości do wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego we własnym tempie.
Zajęcia odbywają się w bogato wyposażonym i odpowiednio zaaranżowanym gabinecie terapeutycznym, według opracowanego wcześniej Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego. Terapię prowadzę codziennie, zaś pojedyncza sesja trwa 30 minut. Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie w oparciu o przeprowadzoną diagnozę i obserwację wstępną dziecka, a zajęcia dostosowane są do potrzeb, problemów i możliwości psychofizycznych wychowanków. Swoją pracę opieram o różnorodne metody, formy i specjalistyczne środki dydaktyczne, których repertuar stale poszerzam.
Wychodząc naprzeciw potrzebom moich podopiecznych w procesie terapii szczególną uwagę zwracam na kształtowanie u dzieci jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną ich niezależność i umożliwią efektywne funkcjonowanie w środowisku. Drogą do tego celu jest rozwijanie systemu komunikacji dziecka, budowanie jego motywacji, systematyczne wzmacnianie zachowań pożądanych, stosowanie zasady małych kroków w procesie uczenia się oraz mobilizowanie dziecka do podejmowania coraz trudniejszych zadań.
Prowadzę również działania wspierające rodzinę dziecka, a rodzice, którzy chcą realizować elementy programu terapeutycznego w warunkach domowych otrzymują szczegółowe wskazówki. W Przedszkolu Integracyjnym pracuję 10 lat.
Zajęcia odbywają się w bogato wyposażonym i odpowiednio zaaranżowanym gabinecie terapeutycznym, według opracowanego wcześniej Indywidualnego Programu Edukacyjno – Terapeutycznego. Terapię prowadzę codziennie, zaś pojedyncza sesja trwa 30 minut. Częstotliwość spotkań ustalana jest indywidualnie w oparciu o przeprowadzoną diagnozę i obserwację wstępną dziecka, a zajęcia dostosowane są do potrzeb, problemów i możliwości psychofizycznych wychowanków. Swoją pracę opieram o różnorodne metody, formy i specjalistyczne środki dydaktyczne, których repertuar stale poszerzam.
Wychodząc naprzeciw potrzebom moich podopiecznych w procesie terapii szczególną uwagę zwracam na kształtowanie u dzieci jak największej ilości zachowań adaptacyjnych, które rozwiną ich niezależność i umożliwią efektywne funkcjonowanie w środowisku. Drogą do tego celu jest rozwijanie systemu komunikacji dziecka, budowanie jego motywacji, systematyczne wzmacnianie zachowań pożądanych, stosowanie zasady małych kroków w procesie uczenia się oraz mobilizowanie dziecka do podejmowania coraz trudniejszych zadań.
Prowadzę również działania wspierające rodzinę dziecka, a rodzice, którzy chcą realizować elementy programu terapeutycznego w warunkach domowych otrzymują szczegółowe wskazówki. W Przedszkolu Integracyjnym pracuję 10 lat.