Dogoterapia z Molly

Dogoterapia z Molly

mgr Agnieszka Grzenkowicz-Kreft 

Dzieci  o specjalnych potrzebach edukacyjnych obejmowane są obecnie zróżnicowaną oraz złożoną rehabilitacją Składają się na nią różne formy oraz metody pracy. Dogoterapia jest jedną z nich. Jest bardzo uniwersalna, a jednocześnie wszechstronna. Może ona stymulować rozwój dziecka, w każdej sferze rozwoju. Dzięki temu dogoterapię lub jej elementy wykorzystać można w pracy z dziećmi z Zespołem Downa, autyzmem, ADHD, mózgowym porażeniem dziecięcym, niepełnosprawnością intelektualna czy też ruchową oraz innymi zaburzeniami w rozwoju. Kontakt ze zwierzęciem działa motywująco, dyscyplinująco i uspokajająco. Dzieci nie tylko uczą się kontaktować ze zwierzęciem, ale przełamują lęki, nabierają pewności siebie, stają się bardziej otwarte. Pies staje się przyjacielem dziecka, zdolnym do wywołania spontanicznego uśmiechu. 

Celem zajęć z dogoterapii jest :

  • kształtowanie pozytywnych emocji dziecka w kontakcie z psem,
  • wyzwalanie spontanicznej aktywności dziecka ,
  • doskonalenie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności lokomotorycznych,
  • wielopłaszczyznowe oddziaływanie psa na zmysły dziecka tj.: wzrok, słuch, dotyk,węch,
  • ćwiczenie koncentracji uwagi,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa biernego i czynnego,
  • poznawanie i wypowiadanie prostych komend np. siad,
  • relaksacja, wyciszanie emocji.

W roku przedszkolnym 2020/2021 uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w piątki mają zajęcia z logopedą i dogoterapeutką.

Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly
Dogoterapia z Molly

Przejdź do góry strony